سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنسرت جدید و زیبای گروه قمر با صدای سالار عقیلی با نام هوای آفتا




کنسرت جدید و زیبای گروه قمر با صدای سالار عقیلی با نام هوای آفتاب . با 3 کیفیت ...







آهنگ با کیفیت MP3 128

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ Rapidshare




آهنگ با کیفیت 64 OGG

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ Rapidshare






آهنگ با کیفیت 20 WMA

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ Rapidshare

------------------------------------

01 Tasnif Gholame Ghamar.wma

02 Sazo Avaz.wma

03 Tasnif Havaye Aftab.wma

04 Sazo Avaz.wma

05 Tasnif Divaneye Mast.wma

06 Sazo Avaz.wma

07 Tasnif Vasf.wma

08 Tasnif Yaro Diar.wma

09 Sazo Avaz.wma

10 Tasnif Mihan.wma

11 Taknavazi Tonbak.wma

12 Tasnif Daghe Hasrat.wma

13 Sazo Avaz.wma

14 Tasnif Bedroud.wma



«قمــر»، «هوای آفتــاب» می‌کند... کنسرت گروه قمر و سالار عقیلی


پوستر کنسرت «هوای آفتاب»/ منبع: بنیاد فرهنگی هنری رودکی bonyad-roudaki.irکنسرت گروه موسیقی قمر
«هوای آفتاب»


?? و ?? آذرمـــاه ????
تالار وحدت - ساعت ??


آهنگساز و سرپرست گروه:
نوید دهقان


خواننده:
سالار عقیلی


نوازندگان گروه قمر:
سیاوش پورفضلی ....... تار
شاهین صفایـی ......... تار
آرش توکلـی ........... بم‌تار
آرمان سیگارچی ...... بربت
علیرضا گرانـفر ....... سنتور
رضـا آبایـی ........... قیچک
سحـاب تربتــی ....... تنبک
نسیـم اربـابـی ..... کمانچه
نوید دهقان ......... کمانچه


اگر خاطرتان باشد، حدود دو ماه پیش آلبومی به نام «راه و ماه» از سوی حوزه‌ی هنری روانه‌ی بازار موسیقی شد. مجموعه‌ای که نخستین اثر منتشرشده‌ی سینا سرلک، خواننده‌ی جوان موسیقی ملی به‌حساب می‌آید. همکاری گروه جوان قمر با سرلک (یکی از بهترین و جوان‌ترین شاگردان استاد شجریان) به خلق اثری قابل‌قبول و شنیدنی در حوزه‌ی موسیقی سنتی انجامید.


گروه موسیقی قمر متشکل از نوازندگان جوانی‌ست که به‌سرعت راه رشد و تکامل موسیقایی را می‌پیمایند و به هماهنگی مناسبی با یکدیگر رسیده‌اند. سرپرست و آهنگساز این گروه، نوید دهقان است. جوانی ?? ساله متولد انزلی که کمانچه را نزد سعید فرجپوری فرا گرفته و چند سالی‌ست نام او را بسیار می‌شنویم. نوازندگی در چند آلبوم موفق و اجرای کنسرت‌های متعدد در تهران و شهرستان‌ها، نوید دهقان را به نوازنده‌ای حرفه‌ای و توانا بدل کرده است. پیش از آنکه گروه قمر را تشکیل دهد، بیشتر او را در کنسرت‌ها و در کنار داود آزاد، نوازنده و خواننده‌ی موسیقی صوفیانه می‌دیدیم. این اواخر هم به‌همراه گروه عارف و پرویز مشکاتیان در تالار وزارت کشور به اجرای برنامه پرداخت. نوید دهقان ارادت ویژه‌ای به پرویز مشکاتیان دارد و یکی از قطعات آلبوم «راه و ماه» را هم به مشکاتیان تقدیم کرده بود.


اینک قرار است گروه قمر به‌سرپرستی نوید دهقان و با آواز سالار عقیلی، دو شب در تالار وحدت کنسرتی را با عنوان «هوای آفتاب» برگزار کند. این در حالی‌ست که ماه گذشته همین برنامه در سالن ابن سینای شهر همدان برگزار شد و با استقبال قابل‌توجه علاقه‌مندان موسیقی در این شهر مواجه گشت. در ضمن سالار عقیلی هم از تورکنسرت موفق آمریکای شمالی با گروه دستان برمی‌گردد.


کنسرت گروه قمر، در روزهای ?? و ?? آذرماه جاری، در دو بخش برگزار خواهد شد. بخش اول در دستگاه ماهور و بخش دوم در شور و آواز دشتی. بخش نخست شامل پیش‌درآمد، چهار قطعه‌ی ضربی و سه تصنیف به نام‌های «هوای آفتاب»، «دیوانه مست» و «وصل» خواهد بود. اشعار این سه تصنیف به ترتیب از «سیاوش کسرایی»، «خواجوی کرمانی» و «سعدی شیرازی» است. همچنین قرار است در این بخش چند قطعه‌ی آوازی با اشعاری از «مولانا» اجرا شود.


در بخش دوم کنسرت، دو قطعه‌ی «رهگذار باد» و «چهارمضراب دشتی» از ساخته‌های نوید دهقان اجرا می‌شود. در ضمن تصانیف «یار و دیار» با شعری از «سیاوش کسرایی»، «میهن» با شعر «کیوان آتش‌زاد» و «بدرود» باز هم از «سیاوش کسرایی» خوانده خواهد شد.


آنطور که سالار عقیلی به خبرگزاری حیات گفته، قرار است کار متفاوتی را بشنویم. نکته‌ی جالب درباره‌ی این برنامه، استفاده از اشعار «سیاوش کسرایی» است که تا کنون در میان آهنگسازان چندان مرسوم نبوده است. در ضمن تمامی تصنیف‌ها به‌جز تصنیف «وصل» ساخته‌ی نوید دهقان است.