سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبای حسین زمان به نام قرار عاشقی

دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبای حسین زمان به نام قرار عاشقی












کیفیت 256 دانلود کل آلبوم به صورت یکجا و در فایل زیپ
01 Yeki Leili Yeki Majnoon.mp3

02 Lalaei.mp3

03 Atashe Hasrat.mp3

04 Vaghti Tanha To Ra Daram.mp3

05 Gharare Asheghi.mp3

06 To Tanha Mandi.mp3

07 Kashki.mp3

08 Esme Sadeh.mp3




کیفیت 192 دانلود کل آلبوم به صورت یکجا و در فایل زیپ
01 Yeki Leili Yeki Majnoon.mp3

02 Lalaei.mp3

03 Atashe Hasrat.mp3

04 Vaghti Tanha To Ra Daram.mp3

05 Gharare Asheghi.mp3

06 To Tanha Mandi.mp3

07 Kashki.mp3

08 Esme Sadeh.mp3




کیفیت 128 دانلود کل آلبوم به صورت یکجا و در فایل زیپ
01 Yeki Leili Yeki Majnoon.mp3

02 Lalaei.mp3

03 Atashe Hasrat.mp3

04 Vaghti Tanha To Ra Daram.mp3

05 Gharare Asheghi.mp3

06 To Tanha Mandi.mp3

07 Kashki.mp3

08 Esme Sadeh.mp3




کیفیت 32 دانلود کل آلبوم به صورت یکجا و در فایل زیپ
01 Yeki Leili Yeki Majnoon.mp3

02 Lalaei.mp3

03 Atashe Hasrat.mp3

04 Vaghti Tanha To Ra Daram.mp3

05 Gharare Asheghi.mp3

06 To Tanha Mandi.mp3

07 Kashki.mp3

08 Esme Sadeh.mp3


__________________








حسین زمان | قرار عاشقی








Hosted by ImageHost.org


ششمین آلبوم حسین زمان به نام قرار عاشقی از شرکت سروش عرضه شد.


پیش نقد:


بالاخره بعد از مدت زیادی آلبوم ششم حسین زمان عرضه شد. حسین زمان در زمره خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ است و یکی از معدود خوانندگان ابتدایی که هنوز مورد توجه علاقه مندان است. او توانسته خود را در سطح بالا نگه دارد و هنوز آلبوم عرضه کند. آلبوم های این خواننده همواره با مشکل روبرو می شود. از سال 79 که مشکل او با سروش منجر به تعویق افتادن آلبوم شاپرک او شد و آلبوم دومش، به عنوان سومین آلبوم او عرضه شد تا اکنون که آلبوم قرار عاشقی او با تعویقی طولانی بر سر بودن یا نبودن اسم امیر قدیانی در ابتدا و وقایع بعدی، در پایان مهرماه 88 عرضه شده است! در هر صورت آلبوم این خواننده معروف که فعالیت های غیرهنری او در کنار هنرش هم بیش از سایر هنرمندان است، اکنون عرضه شده و آن اطلاعاتی که از آلبومش منتشر شده نشان دهنده حضور جمعی از هنرمندان معروف و بزرگ موسیقی پاپ است. فاصله بین آلبوم قرار عاشقی و آلبوم قبلی حسین زمان یعنی قصه نگفته، نزدیک به 2 سال است!


اینسرت آلبوم:


تصویر روی جلد آلبوم قرار عاشقی مانند همه آلبوم های حسین زمان، عکسی ساده از خواننده است در زمینه سفید و که از قسمت های خردلی رنگ بالا و پایین جدا شده است. نام آلبوم با فونت بزرگ و نستعلیق روی زمینه سفید نوشته شده و نام خواننده با فونت معمولی زیر عکس چاپ شده است. طراحی بسیار معمولی است و نکته ویژه ای ندارد ولی اطلاعات اولیه روی جلد واضح و خوانا است. در پشت اینسرت، اطلاعات کامل قطعات و و شرکت صاحب امتیاز در زمینه قهوه ای رنگ چاپ شده است.


نکته ویژه:


نکته قابل تامل در اینسرت آلبوم، عدم وجود هرگونه نام و نشانی از نوازندگان و دست اندرکاران و صدابرداران در اینسرت است! که بسیار عجیب است! هم چنین این اولین البوم حسین زمان است که به صورت والتی پخش شده است. نکته دیگر اینکه شرکت سروش، آلبوم های والتی معروف خود را به صورت دی جی هم منتشر می کرد که برای این آلبوم این اقدام را هم انجام نداده است!! دلایل این موارد را من که نمی دانم!


اطلاعات آلبوم:


آلبوم قرار عاشقی حسین زمان، دارای 8 تراک است، ترانه ها از یغما گلرویی، عبدالجبار کاکایی، رهی معیری و افشین یدالهی است که همگی از ترانه سرایان معروف و قابل هستند. آهنگسازان این قطعات، دکتر محمدرضا چراغعلی، امیر قدیانی، بهروز صفاریان، میثم مروستی و تورج شعبانخانی هستند که همه این آهنگسازان از بهترین ها هستند. تنظیم کنندگان هم محمدرضا چراغعلی، امیر قدیانی، بهروز صفاریان، میثم مروستی و بهرام دهقانیار هستند.


اطلاعات قطعات:


قطعه اول ( یکی لیلی یکی مجنون ) با ترانه یغما گلرویی و آهنگ و تنظیم محمدرضا چراغعلی. سرآلبومی قرار عاشقی، قطعه ای تکنو مانند ( ترنس ) است که در بین کارهای حسین زمان ارائه ای نو محسوب می شود. ملودی با ریتمی سریع و تنظیمی که در کارهای دکتر چراغعلی جدید است. در ثانیه 30 تراک، فضا آرام می شود تا خواننده قسمت اعظمی از ترانه را بدون وقفه در زمان تقریبی 1 دقیقه اجرا کند. پس از آن با سریع شدن دوباره ریتم، ادامه ترانه و قسمت اصلی آن را خواننده با قدرت صدای بیشتری اجرا می کند. آهنگ دوباره بازگشتی به آغاز تراک دارد و همان روند تکرار می شود و این تراک زیبا، با اجرایی مانند همیشه خوب، ترانه ای با مضمون اجتماعی و تنظیمی مناسب به پایان می رسد.


( یکی لیلی  یکی مجنون  یکی خوشحال یکی داغون


  یکی فرهاد یکی شیرین  یکی شاده  یکی غمگین )


قطعه دوم ( لالایی ) با ترانه عبدالجبار کاکایی و آهنگ و تنظیم امیر قدیانی. ملودی آرام و تنظیمی که القا کننده فضایی احساسی است با ویژگی خاص تنظیم های امیر قدیانی که همیشه صدایی پرقدرت و بم در فضا وجود دارد. خواننده در فضای احساسی ترانه زیبایی را با حس خاصی اجرا می کند.


( لالالا چه دلگیرم چه نومید    نه ماه از تو خبر داره نه خورشید


  لالالا چه سازم با دل تنگ     که دستی ساقه یاس منو چید ...)


این قطعه در سبک مورد علاقه حسین زمان است و یکی از کارهای زیبای آلبوم نیز هست. ملودی و ترانه زیبای قطعه، تنظیمی آرام و مناسب را همراه خود دارد.


قطعه سوم ( آتش حسرت ) با ترانه رهی معیری و آهنگ و تنظیم محمدرضا چراغعلی. فضای کار کمی متنوع تر است و صدای تار در لحظه آغازین قطعه بر روی موسیقی زمینه به اجرای خواننده منتهی می شود.


( دارم غم جانکاهی  شب های سیاهی


  دور از رخ ماهی   نه یار و نه همراهی  جز قطره اشکی  جز شعله آهی  ...)


ملودی قطعه بر روی ترانه به خوبی قرار گرفته است ولی تنظیم این قطعه حس ترانه را در خود از بین برده است. در واقع تنظیم در فضای متنوعی که انجام شده است، ترانه و اجرای خواننده را تحت تاثیر قرار داده است و تراک را به فضای نا ملموسی برده است که هماهنگی با موارد دیگر ندارد و در کل حس خاصی را به شنونده نمی دهد.


قطعه چهارم ( وقتی تنها تو را دارم ) با ترانه عبدالجبار کاکایی و آهنگ و تنظیم بهروز صفاریان. با صدای ویلن آغاز می شود و سپس موسیقی زمینه آرامی در پس صدای ویولن آغاز می شود. صدای ویلن تمام می شود و خواننده به آرامی شروع به اجرای ترانه زیبایی در فضایی آرام و احساسی می کند.


( وقتی تنها تو را دارم    تو را تنها نمی ذارم


  اگه اسم تو نباشه       رو زمین پا نمی ذارم ... )


ترانه این تراک کوتاه  3 دقیقه ای در مضمون وطن است. در میانه قطعه، خواننده اوج می گیرد و قسمتی از ترانه را به زیبایی با قدرت بیشتری اجرا می کند. تنظیم قطعه با در بر گرفتن کل فضای شنیداری شنونده فضایی آرام و احساسی را القا می کند. نکته قابل توجه همکاری بهروز صفاریان و حسین زمان که هر دو از هنرمندان قدیمی عرصه پاپ هستند این است که در سال 80 بین این دو هنرمند درگیری کوتاهی در مورد سبک های شاد بهروز رخ داد که خوشبختانه این همکاری نشان از برطرف شدن آن مورد داشت.


قطعه پنجم ( قرار عاشقی ) با ترانه افشین یدالهی و آهنگ و تنظیم میثم مروستی. قطعه ای که نام آلبوم از آن گرفته شده است، با تک نت ها آغاز می شود و در ثانیه 20 صداهای دیگر کم کم اضافه می شود. در ثانیه 30 این تراک، ریتم اصلی قطعه آغاز می شود. ملودی بی کلام ابتدایی زیبا است و با آرام شدن فضا، خواننده شروع به اجرای ترانه می کند. ریتم اجرای خواننده آرام تر از ریتم موسیقی زمینه است. یکی از زیباترین ملودی های میثم مروستی بر روی ترانه ای از افشین یدالهی قرار گرفته و تنظیم مناسبی نیز برای آن انجام داده است. حسین زمان هم در بخش اجرای ترانه کاستی ندارد و این قطعه یکی از زیباترین کارهای این آلبوم شده است.


 ( ... خدا با ما قرار عاشقی بست     قراری را که با ما بست نشکست


     اگه پای قرارت هستی امروز     هنوزم فرصت عاشق شدن هست )


قطعه ششم ( تو تنها ماندی ) با ترانه عبدالجبار کاکایی و آهنگ و تنظیم محمدرضا چراغعلی. موسیقی با تمی شبیه کارهای افغانی آغاز می شود. ریتم زیبایی می گیرد و به نظر می رسد کمانچه نواخته می شود تا زمینه را برای اجرای حسین زمان آماده کند:


( هر که با هم نفسی ماند و تو تنها ماندی    دل تو پیش کسی ماند و تو تنها ماندی


  مثل مهتاب که در خلوت شب می تابد     یا که چشمی که به تاریکی شب می ماند


                        شوق فریاد رسی ماند و تو تنها ماندی ... )


تنظیم کار پر قدرت است و خواننده ترانه را به محکمی مطابق ریتم زمینه اجرا می کند. تنظیم مناسب دکتر چراغعلی در این قطعه، فضای بسیار زیبایی عرضه کرده است.


قطعه هفتم ( کاشکی ) با ترانه عبدالجبار کاکایی و آهنگ و تنظیم محمدرضا چراغعلی. موسیقی ابتدایی با صداهای زمینه ای که ویولن ملودی آرام و اصلی را القا می کند. فضا آرام می شود و خواننده ترانه ای را با ریتم آرام و با البته با صدایی رسا اجرا می کند. با تغییر فضا و اضافه شدن صداهای موسیقی زمینه، ریتم موسیقی هم کمی سریع تر می شود. تنظیم قطعه فضایی متفاوت ایجاد کرده ولی کمی نا مشخص است و به نظر می رسد انسجام لازم را به قطعه نداده است. صدای سنتور هم در برخی قسمت های قطعه به گوش می رسد که ظاهرا در قسمت های ویژه ی اجرای خواننده نواخته می شود مثل فاصله های بین دو مصرع که مکث کوتاهی وجود دارد.


قطعه هشتم ( اسم ساده ) با ترانه عبدالجبار کاکایی و آهنگ تورج شعبانخانی و تنظیم بهرام دهقانیار. فضایی آرام و کمی بم که با صدای گیتار الکتریک، توازن بوجود می آید. خواننده در ادامه با قطع شدن صدای گیتار الکتریک شروع به خواند ترانه ای زیبا با ریتمی متعادل می کند. این قطعه هم در همان سبک مورد علاقه حسین زمان اجرا شده و در زمره کارهای قبلی او قرار می گیرد. ملودی قطعه بسیار محکم است و البته قرار دادن ملودی روی این ترانه به نظر می رسد کمی سخت بوده است. تنظیم کار پر انرژی تر از فضای ترانه و اجرا است و بهرام دهقانیار خلاقیت هایی هم در آن بکار برده است. شاید بتوان روند اجرای تنظیم را در برخی قسمت ها از ملودی جدا دانست ولی این گسستگی به زیبایی کار کمک کرده است.


دیدگاه کلی:


آلبوم قرار عاشقی با اینکه تاخیر زیادی داشت ولی به دلیل بازاری نبودن و پایه و اساس صحیح که دارد زمان زده نشد و دچار لطمه نشده است. ( به نظر من! ) شاید این آلبوم از نظر موسیقیایی یکی از بهترین کارهای موسیقی در بین آلبوم های یک سال اخیر باشد. حضور چند تن از بهترین های موسیقی پاپ در این آلبوم و وجود دیدگاهی در انتخاب ترانه ها باعث شده موسیقی در جهت صحیحی ارائه شود. این آلبوم را می توان در بین کارهای حرفه ای موسیقی پاپ، خوب قلمداد کرد. حسین زمان و صدای او برای بسیاری از علاقه مندان موسیقی آشنا است. ملودی های قوی و تنظیم های حرفه ای به همراه ترانه های بسیار زیبا نقاط قوت کار هستند. عدم وجود اطلاعات کافی از نوازندگان، در اینسرت آلبوم نکته جالبی نبود. این آلبوم نشان داد که از خوانندگان دوره اول پاپ ایران هنوز هستند کسانی که در این دوره می توانند باز هم در سطح  اول حضور داشته باشند و حسین زمان یکی از آنهاست. شاید پیشنهاد تهیه این آلبوم به صورت اورجینال پیشنهادی دوستانه باشد که در بین موسیقی های صرفا دیجیتالی و سمپلی با ترانه های بی معنی، شنیدن مجموعه ای مانند قرار عاشقی می تواند لذت بخش است